Beoordelingen

Ben u recent in Hotel Aqua Fantasy geweest? Laat ons dan s.v.p. weten wat u ervan vond.
Er zijn op dit moment 563 beoordelingen en gemiddeld werd Hotel Aqua Fantasy beoordeeld met een 8,7.

Voeg uw beoordeling toe

Zoek in beoordelingen

 

Familie van Steijn (38), 16-06-2007

Reisperiode: Juni | Gezin met kinderen jonger dan 3jr

  • Algemene indruk: 8
  • Ligging: 8
  • Service: 7
  • Eten: 7
  • Zwembaden: 8
  • Kamer: 7
  • Hygiene: 8
  • Comfort: 8

Beoordeling Aqua Fantasy

Afgelopen dinsdag 12 juni 2007 teruggekomen van 8 dagen Aqua Fantasy. Wij reisden met vier volwassene en een kind van twee‰nhalf.

Vanaf Schiphol vlogen we om 14.05 uur in drie‰nhalf uur naar Izmir. Wel weg met een kleine vertraging van een kwartier tot twintig minuten, maar dat mag geen naam hebben. Vliegveld van Izmir is niet groot, dus bagage heb je snel terug, nadeel is dat je niet bij de gate je buggy terugkrijgt. Je zult je vermoeide kind dus moeten dragen. De afstanden zijn echter niet groot, dus dat is te overzien. Wel nog even voor de douane voor ? 10,- p.p. een visum kopen. Bussen staan op loopafstand (300 meter) dus wij hebben de bagage zelf er naar toe gelopen (we hebben koffers op wieltjes). Je kunt bij de bagageband wel een wagentje pakken voor ? 1,- (er staan wat handige Turken die de Euries graag van je aannemen en er een Turkse Lira ingooien, vette winst dus!!) en ook wordt je bij de uitgang en onder aan de brug een karretje aangeboden en die duwen ze dan voor je naar de bus, maar hiervoor betaal je wel een prijs. Heb echter geen idee hoeveel. Busreis duurde 50 minuten en inchecken bij hotel ging vlot. Wel in de bus alvast papieren invullen, dus vergeet geen pen in je handbagage (TIP!). We waren er om 20.00 uur lokale tijd.

De algemene indruk is goed. Het complex ziet Je krijgt een polsbandje, waarmee je herkenbaar bent als gast. Verder wordt daarmee niet veel gedaan. Het complex is groot, maar alles is aanwezig binnen een paar honderd meter. Van het strand tot het Aqua park slechts vierhonderd meter (schatting), en in de breedte beslaat het ook maar zo?n 300 a 400 honderd meter. Enkele minuten lopen en je bent overal. Wat super was, is dat wij voor onze ouders een junior kamer hadden geboekt en verzocht hebben of deze in de buurt van onze familiekamer kon liggen. Ze kregen een familiekamer naast die van ons.

De ligging is prima. Van ?s morgens tot ?s avonds zon. Enige minpuntje is het strand. Dit is aan de waterlijn zwart van het zeewier. Dat spoelt dagelijks aan en wordt op grote hopen geharkt en ligt van tijd tot tijd fors te stinken. We zijn niet met de dolmus naar Kusadasi geweest, maar verhalen van mede hotelgasten spraken over tien minuten tot een kwartier. De prijs voor een ritje is ons niet bekend.

Over de service wel enkele punten van kritiek. Na het inchecken zouden onze koffers naar de kamer worden gebracht met een verlengd golfkarretje. Dit duurde zo lang, dat we ze zelf maar zijn gaan halen. Onze kleine moest om 21.00 uur toch echt gaan slapen. Op de dag van vertrek leverde dit voor mede reizigers de nodige problemen op. De koffers werden niet op tijd opgehaald en hierdoor konden de bussen niet weg naar het vliegveld. Ronduit slordig dus. Bij het uitchecken om 07.30 uur (we zouden vertrekken om 09.15 uur met de bus) kregen we te horen dat de minibar nog opgenomen moest worden. Per portofoon werd een medewerker op pad gestuurd, maar om 08.30 was er nog niets bekend. Voor ‚‚n fles water van anderhalve liter die twee‰nhalve Turkse Lira kostte (? 1,44) heb ik het geld maar neergelegd en daarmee was de kous af. Check je minibar goed, want er waren mede reizigers die een rekening van ? 14,00 moesten betalen, terwijl ze niets gebruikt hebben.

Het eten is in ruime mate aanwezig en volgens het all-in concept. Je hoeft niet lang te wachten in rijen en al iets leeg is wordt het snel weer aangevuld. Voor de kleinsten is er een kinderbuffet in het club gedeelte in de conferentiezaal (kwamen we pas de laatste dag achter) en daar hebben ze vnl. patat en kipnuggets. De Nederlanders zitten met name in het club gedeelte (is wat sfeervoller). De Engelsen en Russen zitten voornamelijk in het hoofdgebouw. Tip: Als er bij de bar in het club gebouw een lange rij staat, loop dan even naar de bar van het zwembad op loop naar de bar op de eerste verdieping van het club gebouw. Waarschijnlijk ben je sneller terug dan in de rij te wachten. De thema?s zijn wisselend en ze maken er echt iets van. De a la carte restaurants moet je een dag van te voren reserveren en daar betaal je voor (geen idee hoeveel). In het Aqua park moet je voor consumpties betalen met je splashcard die bij het inchecken krijgt. Loop even terug naar de bar van het eerste zwembad, drink daar iets en ga terug. Kost je een paar minuten, maar je betaald niets. En eet tussen de middag gewoon in het clubgebouw.

De zwembaden zijn gevarieerd en goed te doen voor alle leeftijden. Zelf hebben we bijna de hele vakantie aan het kinderbadje met glijbanen tussen het hoofd- en clubgebouw gezeten. Daar is nl. ook een zandbak bij. Het zwembad van het hoofdgebouw is druk en de muziek staat er de hele dag hard. De zwembaden aan de clubzijde hadden dat tijdens ons verblijf niet. Dagelijks (of eens per twee dagen) wordt de waterkwaliteit gecontroleerd. Dit staat op de boden bij de zwembaden. Normaal hebben wij nog wel eens last van een oorontsteking na een keer kopje onder te zijn gegaan. Dit jaar niet. Zegt mogelijk iets, maar garantie geven wij niet. Wat ons blijft storen is de claimcultuur. ?s Morgens vroeg worden de bedden rond de baden al ?gereserveerd? met de handdoeken.

Zoals hierboven al vermeld, hadden onze ouders mazzel met hun kamer. Wel kan de schoonmaak beter. Met name de vloer kan beter schoongemaakt. Onze kleine had wat stukken van zijn Liga laten vallen en die hebben er een paar dagen gelegen. Het vervangen van de handdoeken gebeurd dagelijks als je dat wilt. Beddengoed is bij ons maar ‚‚n keer vervangen, twee dagen voor vertrek. Minpuntje dus. Nadeel vonden we wel de gehorigheid van de kamer. We zaten in het 1800 gebouw en als er mensen over de ?binnenplaats? lopen, hoor je alles. We zaten op de begane grond en met de houten vloer boven ons, konden we geregeld meegenieten van de speelkwartiertjes van de bovenburen. Lastig als je kleine al slaapt en je wat rust wilt. Nadeel is ook dat we wel een campingbedje hadden voor de kleine, maar geen lakens. We hebben het laken van het tweepersoonsbed maar gebruikt. Als laatste nog een negatiefpuntje, de deuren kunnen niet op slot. De kamerdeur van de tweede slaapkamer ging niet dicht (was ruim een halve cm. te breed voor het kozijn) en de hoofddeur kon niet op slot (geen beugel op de deur voor een kierstand of een opening in het kozijn voor de nachtschoot).

Qua hygi‰ne geen bijzonderheden, anders dan de reeds genoemde punten. In de restaurants wordt snel opgeruimd. Wel kunnen de kinderstoelen ietsje beter schoongehouden worden. In het begin van de vakantie hadden die nog een stoffen bekleding, enkele dagen later was die van alle stoelen af (mogelijk werden ze gewassen) maar we hebben ze niet meer terug gezien.

Het comfort is goed. Jammer dat de ligbedden op het strand (zijn we overdag niet geweest, maar is wel zichtbaar) en bij de zwembaden geen matrasjes hebben. Ligt dus soms wat hard. Tip: Neem je eigen badlakens mee. Je schijnt te moeten betalen voor de badlakens op strand en de handdoeken van de kamer zijn aan de kleine kant voor de ligbedden.

Het entertainmentprogramma is prima. Voor de kinderen is er Kidsworld. Een vijftal (geloof ik) Nederlandse meiden die je kinderen de hele dag bezig kunnen houden met allerlei activiteiten. Daarnaast is er ook een animatieteam voor de (meer) volwassene(n). Ze zijn niet opdringerig en dat hebben we wel eens anders ervaren. ?s Avonds is er om 21.00 uur een kinderdisco (wellicht wat laat voor de allerkleinste) en daarna is er vrijwel elke avond om 21.45 uur een toneelstukje/musical. Wij zagen onder andere Moulin Rouge en Shrek. Leuk gedaan en de moeite van het bekijken waard. Minpuntje. De lage tonen van de muziek klinken ver door over het park en wij hoorden dit ook in onze kamer een paar honderd meter verder. Niet storend voor ons, maar dat kan anders ervaren worden.

Tot slot. Wij vonden na best al wat all inclusive hotels gezien te hebben dit hotel niet direct vijf sterren waard. Het is een prima hotel, begrijp ons niet verkeerd, maar vier sterren is toch wel het maximum. Na 23.00 uur geen alcohol meer (de Russen vullen massaal overdag anderhalve liter flessen met Wodka) en een beperkte snackkeuze na 23.00 uur.

Volgende keer weer? Ja hoor, zonder probleem.

Onze ervaring is persoonlijk en niet maatgevend. Houd dit in je achterhoofd bij het lezen van deze beoordeling. Wij hebben voor het boeken een beeld proberen te vormen van het park en lazen wisselende ervaringen. Het gebrek aan een wat uitgebreidere beoordeling maakt dat wij deze wel uitgebreider hebben weergegeven.

Fam de groot (32), 16-06-2007

Reisperiode: September | Gezin met kinderen jonger dan 3jr

Wij zijn aan het kijken of we evt in sept naar dit hotel gaan.
Kan iemand ons iets over de kamers vertellen.
Wij gaan met 2 volwassenen,1 kind van 4 en 1 baby van dan bijna 9 maanden.
En hoe zit het met all-in formule bij het aquapark,zijn deze ook gewoon all-in.
Hoop dat iemand ons aan antw kan helpen.
En evt ...waar word er geland?

alvast bedankt
groeten danielle

Cees de Wit (45), 06-06-2007

Reisperiode: Mei | Gezelschap

  • Algemene indruk: 9
  • Ligging: 9
  • Service: 8
  • Eten: 7
  • Zwembaden: 9
  • Kamer: 8
  • Hygiene: 8
  • Comfort: 8

Vader alleen met 2 kinderen (9,11), super vakantie, groot complex maar overzichtelijk. Voor herhaling vatbaar.

Dorien (37), 03-06-2007

Reisperiode: Mei | Gezelschap

  • Algemene indruk: 9
  • Ligging: 9
  • Service: 10
  • Eten: 8
  • Zwembaden: 10
  • Kamer: 8
  • Hygiene: 8
  • Comfort: 10

We zijn vorige week geweest, met de hele familie! Het was super, we hebben ons geen moment verveeld, de glijbanen, de zwembaden, het theater, het eten, het appartement, allemaal goed. Nooit verwacht dat All-inclusive ons zo zou bevallen. Zeker een aanrader voor een weekje ontspanning!

danny (45), 03-06-2007

Reisperiode: Juni | Gezelschap

  • Algemene indruk: 5
  • Ligging: 7
  • Service: 2
  • Eten: 10
  • Zwembaden: 7
  • Kamer: 4
  • Hygiene: 4
  • Comfort: 4

Ik vond het uitermate slecht dat, toen we aankwamen in een twee personen kamer werdt gezet, en vervolgens 1 uur op mijn koffers moest wachten...

pagina 101 van 113